xxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxx xxxxxxxxxx
xxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxx xxxxxxxxxx xxx xx xxrátili na Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej
len „úrad“) so žiadosťou k aplikácii zákona č. 343/2015
Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxx
xxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx
x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xx xxxx
x x x xx xds. 9 zákona o verejnom
obstarávaní. V nadväznosti na to sa pýtate, cit.:
“Otázka: a) V prípade, ak sa jedná o zákazku ktorej predmetom je obstaranie tovxxxx xxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxx xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xx xxxxxx x
xxxxxx x xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx a logicky nesúvisiaci predmet zmluvy napr. poskytovanie služieb
kosenie a údržba zelene, je vhodné a logicky súvzťažné zo strany komisie pri vyhodnocxxxxx xxxxxxxx
xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxx x xxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx
xxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxx xxxxxxxxeho vplyvu na kvalitu plnenia uvedeného vyhodnocovanej súťaži?
Uvedené uvádzame z tohto dôvodu, že obchodné spoločnosti sa zaoberajú rôznymi spektxxxx
xxxxxxxxxxx xxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xx x xxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx
xxxxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxx vykonávanému obchodnému portfóliu.
b) Prosíme o vysvetlenie v kontexte skôr uvedených paragrafov a ustálenej praxe o usmernenie čo
sa rozumie pod poxxxx xxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx
xxxx xxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx subjektu. Opakované prípady
menších nedostatkov však môžu vyvolať pochybnosti o spoľahlivosti hospodárskeho subjektu, čo môže
opodstatňovať jeho xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxx x xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxx
xx xxx xxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xx xxpravil
pochybenie, dostatočne objasnil sporné skutočnosti a okolnosti, a to aktívnou spoluprácou s
príslušnými orgánmi, a že prijal konkrétne technxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xx
xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxx xxx xxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxx
xxxhodnutie komisie a súčasne vedel uchádzač relevantne preukázať hore uvedené prijaté opatrenia a
nápravu?
Uvedené uvádzame, že spoločnosti ktoré dixxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxx
xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxxxxx xezávislý a
zdokumentovaný proces získavania dôkazov a ich objektívneho hodnotenia, s cieľom zistiť, či je
systém manažérstva kvality efektívne zavexxxx x xxxxxxxxxxx
xxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxx
xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxnia a budú riadne preskúmateľné v súlade s princípom
transparentnosti podľa § 10 ods. 2 zákona o verejnom
obstarávaní.“
V predmetnej veci Vám poskytujxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx
xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx
x xxx xxxxx xx xxxxxx x verejnom
obstarávaní.
V tejto súvislosti je možné poukázať, napr. na recitál 121 Smernice 2014/24/EÚ, cit.: „Pokiaľ ide
o právne otázky, usmernenix xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx
xxxxxxx xxxxx xx xx xxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xx xx xxxx xohľadniť pri následnej
podrobnej analýze otázok, napríklad poukázaním na judikatúru, ktorá by mohla byť relevantná, alebo
na usmerňujúce poznámky čx xxx xxxxxxx x xxxxx xxxxxxx xx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx
xxxxxxxxxxxx
xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxvne záväzný výklad
zákona o verejnom obstarávaní, ani individuálny
správny akt s konštitutívnymi účinkami. Podľa rozsudku Najvyššieho súdu Slovensxxx xxxxxxxxx xxx xxx
xxxxxxxxxxxx xx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx
xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxx xxxxxxxny
metodický pokyn nemôže priniesť účastníkovi procesu verejného obstarávania priaznivejšie rozhodnutie
vo veci.
Z odporúčania bodov 101 a 102 prexxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx xxxxxxxxxx x xxx
xxxxxxxx xxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx x x xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxxca
2014/24/EÚ“ vyplýva, cit.: „Verejní obstarávatelia by ďalej mali mať možnosť vylúčiť hospodárske
subjekty, ktoré sa ukázali ako nespoľahlivé, naxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxx
xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxx xxxxx x xxx