Portál pre širokú právnickú aj neprávnickú verejnosť zaujímajúcu sa o verejné obstarávanie

Legislatíva

Metodické usmernenie ÚVO č. 10132-2025, použitie postupu zadávania zákazky rokovacím konaním so zverejnením - predloženie neprijateľných ponúk v predchádzajúcej verejenej súťaži; postup rokovania VO s uchádzačmi o základných ponukách a všetkých ...

Kategória: Metodické usmernenia Autor/i: Úrad pre verejné obstarávanie

xxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxx xxxxxxxxxx
xxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxx xxx xx xx xxx xxxátili so žiadosťou o metodické usmernenie k zákonu č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších pxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx
xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xrocesného postupu verejného obstarávania služieb prímestskej autobusovej dopravy.(...) Dňa 29.03.2021 zverejnil Trenčiansky samosprávny kraj „xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx
x xxxxx xxxxxxxx xxxxx xx xxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxné trhové konzultácie (...), ktorých cieľom bolo overenie realizovateľnosti, objektívnosti a primeranosti požiadaviek na plnenie predmetu zákazkx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx xxlších relevantných informácií, ktoré mali byť podkladom pre určenie čo najpresnejšej a najvhodnejšej špecifikácie opisu predmetu zákazky za účelom xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxierajúc sa aj o výsledky samotnej analýzy variantných riešení a zároveň o praktické skúsenosti z nedávno ukončených verejných obstarávaní iných verexxxxx xxxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxvniť proces kontroly nákladov dopravcu, a zároveň poskytoval riadne záruky na to, aby bol dopravca schopný plniť zmluvu počas celého 10 ročného obdobixx xxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xx xxxxx xxxxeností z iných krajov priniesť jednak zníženie nákladov na poskytovanie služby, uľahčiť a zefektívniť procesy kontroly a zároveň aj zabezpečiť stabixxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxní PHZ vo výške 388 692,53 eur bez DPH, pričom uchádzač prvý v poradí – Arriva - predložil ponuku vo výške 334 000 000,00 eur bez DPH (...) Zmluva s úspešným uxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx x xxxx xx xxxxxx x xx xxxxxx xxxxxxx
x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxansky samosprávny kraj (ďalej aj „TSK“) zverejnil dňa 21.02.2023 „OZNÁMENIE O VYHLÁSENÍ VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA“ 7826-MSS, Vestník č. 39/2023 - 21.0xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx kraja od 31.10.2023 na obdobie 10 rokov, t.j. po skončení dovtedy platných zmlúv s dopravcami.
Uvedené verejné obstarávanie nebolo, najmä z dôvodu vixxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxtie prevádzkovania verejnej autobusovej dopravy, v dôsledku čoho musel TSK ukončiť verejné obstarávanie, pretože prípadný úspešný uchádzač nemohox xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxkytovania služieb prímestskej autobusovej dopravy na obdobie 2 rokov, t.j. do 30.10.2025.
V rámci vyššie uvedeného verejného obstarávania uplynulx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxxxxov. Predpokladaná hodnota zákazky bola stanovená na celkovú sumu pre obe časti predmetu zákazky vo výške 470 504 719,10 eur bez DPH (z toho 301 124 720,06 xxx xxx xxx xxx xxxx xxxxxxxx xxx xxx xxxxxx xxx xxx xxx xxx xxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxja očakával úspory oproti predpokladanej hodnote zákazky, a to aj vzhľadom na prax z iných samosprávnych krajov, ktoré použili podobný typ nastavenia xxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx x xxxxxx xxx xxxx xxxxxxx xxxx x xxxx xxx xxx xxxxxx xxx xxx xxxx xxxx xxxxxx x xxxxxx xx
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálne zmeny v legislatíve

Zmena nastala

300/2005 Z.z.

Novelizovaný: 1. 8. 2025  

91/2016 Z.z.

Novelizovaný: 1. 8. 2025  

54/2019 Z.z.

Novelizovaný: 1. 8. 2025  

79/2015 Z.z.

Novelizovaný: 15. 7. 2025  

311/2001 Z.z.

Novelizovaný: 15. 7. 2025  


Zmena nastane

162/2015 Z.z.

Novelizovaný: 1. 9. 2025  

112/2018 Z.z.

Novelizovaný: 1. 9. 2025  

161/2015 Z.z.

Novelizovaný: 1. 10. 2025  

513/1991 Zb.

Novelizovaný: 1. 10. 2025  

305/2013 Z.z.

Novelizovaný: 1. 10. 2025  


Archív zmien v legislatíve