Portál pre širokú právnickú aj neprávnickú verejnosť zaujímajúcu sa o verejné obstarávanie

Legislatíva

Metodické usmernenie ÚVO č. 13599-2021, zadávanie zákazky s nízkou hodnotou, povinnosť verejného obstarávateľa postupovať v súlade s podmienkami a požiadavkami, ktoré sám určil vo výzve na predloženie ponuky, možnosť odmietnuť ponuku predloženú ...

Kategória: Metodické usmernenia Autor/i: Úrad pre verejné obstarávanie

13599-5000/2021
Metodické usmernenie
Úradu pre verejné obstarávanie
Bratislava: 15.12.2021
Elektronickou poštou zo dňa 19.11.2021 ste sa obrátili na Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej len „úrad“) so žiadosťou o usmernenie k aplikácii zákona č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o verejnom obstarávaní“).
Skutkový stav žiadosti, cit.: - Centrálny koordinačný orgán vydal Jednotnú príručku pre žiadateľov/prijímateľov k procesu a kontrole verejného obstarávania/obstarávania pre Programové obdobie 2014 - 2020 s platnosťou od: 13.05.2021 a účinnosťou od: 15.06.2021.
- V kapitole „2.2.1.3.1 Pravidlá uplatňujúce sa pri zadávaní zákaziek s nízkou hodnotou" sa uvádza citujem: „2. V prípade zákaziek s nízkou hodnotou je možné určiť úspešného uchádzača a predpokladanú hodnotu zákazky aj jedným úkonom. Prijímateľ je však v každom prípade povinný dodržať procesné pravidlá upravené v tejto kapitole. V prípade voľby tohto postupu musí prijímateľ disponovať minimálne dvomi ponukami, nakoľko okrem úspešného uchádzača určuje zároveň predpokladanú hodnotu zákazky."
- Ďalej sa v tejto kapitole uvádza citujem: „11. Prijímateľ môže zadávať zákazky s nízkou hodnotou aj výlučne formou oslovovania min. troch záujemcov zaslaním výzvy na predkladanie ponúk alebo identifikovaním minimálne troch záujemcov a ich cenových ponúk (napr. cez webové rozhranie- cenníky, katalógy), t.j. bez povinnosti zverejnenia výzvy na predkladanie ponúk na svojom alebo inom vhodnom webovom sídle."
Pre nás verejných obstarávateľov to predstavuje zjednodušenie postupov, pričom uvedený postup, t.j. len osloviť troch potencionálnych dodávateľov by sme mohli aplikovať aj v rámci našich interných smerníc do určitého finančného limitu, preto sa osmeľujeme požiadať Vás o usmernenie v nasledujúcich otázkach:
1. Ak oslovíme troch potencionálnych dodávateľov a stanovíme nejakú lehotu na predkladanie ponúk, môžeme v prípade ak všetci traja potencionálni dodávatelia pošlú svoje ponuky, vyhodnotiť ponuky a ukončiť prieskum trhu na určenie PHZ alebo verejné obstarávanie vyššie uvedeným postupom aj pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk?
2. Pri prieskumoch trhu na určenie PHZ a pri zákazkách s nízkou hodnotou, majú podľa zákona o verejnom obstarávaní možnosť uchádzači, ktorí predložili svoje ponuky, stiahnuť svoju ponuku v lehote na predkladanie ponúk a predložiť novú ponuku, tak ako v prípade podlimitných a nadlimitných postupoch?
- Práve na toto sa totiž pri jednej zákazke s nízkou hodnotou odvolával kontrolný orgán, a nariadil nám zrušiť zákazku s nízkou hodnotou pri ktorej sme postupovali vyššie uvedeným postupom, t.j. len oslovením 3 potencionálnych dodávateľov, ktorí však dali svoje ponuky skôr a tak sme ich hneď aj vyhodnotili pričom ešte neuplynula lehota na predkladanie ponúk.
3. Pri tomto postupe, alebo napríklad aj pri určovaní predpokladanej hodnoty zákazky formou prieskumu trhu, kde sa tak Isto oslovujú len min. traja potencionálni dodávatelia, môže oslovený dodávateľ dať avízo a poskytnúť výzvu tretej strane, ktorá by sa tak mohla bez nášho oslovenia a vedomia zapojiť do prieskumu trhu/s
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálne zmeny v legislatíve

Zmena nastala

42/1994 Z.z.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  

24/2006 Z.z.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  

254/1998 Z.z.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  

369/1990 Zb.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  

302/2001 Z.z.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  

50/1976 Zb.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  

79/2015 Z.z.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  

455/1991 Zb.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  

138/1992 Zb.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  

452/2021 Z.z.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  


Archív zmien v legislatíve