Portál pre širokú právnickú aj neprávnickú verejnosť zaujímajúcu sa o verejné obstarávanie

Legislatíva

Metodické usmernenie ÚVO č. 14491-2024, možnosť eliminácie využitia subdodávateľov

Kategória: Metodické usmernenia Autor/i: Úrad pre verejné obstarávanie

xxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxx xxxxxxxxxx
xxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx
xxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx dňa 30.09.2024) ste sa obrátili na Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej len „úrad“) so žiadosťou k aplikácii zákona č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarxxxxx x x xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxx
„V zmysle § 41 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní (ďalej len „ZVO") verejný obstarávateľ a obstarávateľ môžu v súťažných podkladoch alebo v koncesnxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx xx x xxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx x xxxxmety subdodávok a zároveň aby navrhovaný subdodávateľ spĺňal podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia a neexistovali u neho dôvody na vylúčexxx xxxxx x xx xxxx x xxxxx xx xx xx x xxxx x x x xxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxx xx xxxxhu k tej časti predmetu zákazky alebo koncesie, ktorý má subdodávateľ plniť.
V aplikačnej praxi pri realizácii verejného obstarávania sa môže vyskytxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxých 100% z dodania / plnenia predmetu zákazky. Zapojený uchádzač teda v rámci plnenia predmetu zákazky nevyužije vôbec vlastné kapacity, ale čisto len xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxx xxánuje dodanie len prostredníctvom subdodávok možno považovať za „kryciu“ ponuku za iný hospodársky subjekt, špekulatívne konanie s cieľom vyhnúť sa xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxzky v prospech iných hospodárskych subjektov alebo záujmových skupín a v extrémnych prípadoch môže ísť aj o súčasť schémy k legalizácii príjmu z trestnxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxxx x xxxxxx
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálne zmeny v legislatíve

Zmena nastala

161/2015 Z.z.

Novelizovaný: 1. 12. 2024  

79/2015 Z.z.

Novelizovaný: 1. 12. 2024  

283/2002 Z.z.

Novelizovaný: 1. 12. 2024  

40/1964 Zb.

Novelizovaný: 1. 11. 2024  

91/2016 Z.z.

Novelizovaný: 6. 8. 2024  


Zmena nastane

300/2005 Z.z.

Novelizovaný: 30. 12. 2024  

301/2005 Z.z.

Novelizovaný: 30. 12. 2024  

455/1991 Zb.

Novelizovaný: 30. 12. 2024  

343/2015 Z.z.

Novelizovaný: 1. 1. 2025  

292/2014 Z.z.

Novelizovaný: 1. 1. 2025  


Archív zmien v legislatíve