14960-5000/2020
Metodické usmernenie
Úradu pre verejné obstarávanie
Bratislava: 11.11.2020
Elektronickou poštou zo dňa 04.11.2020 ste sa obrátili na Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej
len „úrad“) so žiadosťou o usmernenie k aplikácii zákona č.
343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a
doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o verejnom
obstarávaní“).
Žiadate úrad o zaujatie stanoviska k nasledujúcim otázkam, cit.:
„1/ § 46 – Zábezpeka - ak je zábezpeka pri
nadlimitnej zákazke zverejnená v sume ktorá prekračuje 5% z PHZ aj keby to bolo o 1 € a neprekračuje
limitnú sumu 500 000,- € a v lehote na predkladanie ponúk sa žiadny so záujemcov a uchádzačov voči
uvedenej skutočnosti neohradil, mohla mať táto požiadavka vplyv na výsledok VO?
2/- je potrebné v oznámení o zverejnení uvádzať že je požadovaná zábezpeka, keď na to vo
formulári nie je miesto? v § 66 som žiadnu takúto
podmienku nenašiel. (v zákazke sme omylom vypočítali zábezpeku z ceny s DPH, zábezpeka bola
požadovaná vo výške 15000,- € namiesto 13290,- €, PHZ predstavovala 265 835,70 € bez DPH)
§ 113 ods. 2 – Vo výzve na predkladanie ponúk
podlimitnej zákazky je taxatívne uvedené pod písmenom m), že sa má uviesť výška zábezpeky ak sa
požaduje, pričom formulár pre podlimitnú zákazku tento údaj nepožaduje a pri kontrole správnosti
údajov samozrejme vyhodnotí formulár ako korektný aj keď tam údaj o zábezpeke nie je uvedený. -
keďže v tomto prípade je povinnosť požadovaný údaj uviesť, je možné dopracovať kolonku zábezpeky do
formulára pre podlimitnú zákazku? (aj tak si neodpustím poznámku, prečo u nadlimitky táto požiadavka
nie je a u podlimitky je) pričom verejne prístupné súťažné podklady obsahujú všetky náležitosti k
zloženiu zábezpeky.
3./ § 34 ods. 1. písm. a) zoznamom dodávok
poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania. Stanovili sme
podmienku, že uchádzač musí predloženým zoznamom preukázať, že v referenčnom období poskytoval
služby totožné alebo obdobné predmetu obstarávania v množstve minimálne 1 000 000,00 € bez DPH a z
toho musia byť minimálne dve zákazky v minimálnej hodnote 200 000,00 € bez DPH. Vychádzali sme pri
nastavení minimálneho objemu z § 38 ods. 6, kde
je možné použiť dvojnásobok PHZ za 12 mesiacov. V nadväznosti na skutočnosť že uchádzač nemusí celý
svoj obrat realizovať v obdobných službách ako je vyhlásená zákazka použili sme koeficient 1,25
násobku PHZ za 12 mesiacov. Obdobnú otázku len na stavebné práce som predkladal v marci 2020.
Obdržal som vyjadrenie pod č. 5331-5000/2018 z 9.4.2020 a mám za to že je použiteľné i na tento
prípad služieb.
4./ § 34 ods. 1. písm. i) údajmi o
priemernom ročnom počte zamestnancov a o počte riadiacich zamestnancov za predchádzajúce tri roky,
Podmienka: Uchádzač v prehľade uvedie menovite riadiacich zamestnancov. Predmetná podmienka je
viazaná na neaukčné kritérium vyhodnocovania za účelom overenia správnosti predložených podkladov.
(Predmetné neaukčné kritérium: 4.3. Neaukčné kritérium – odborná spôsobilosť a prax riadiaceho
zamestnanca 4.3.1. V rámci kritéria predloží uchádzač informácie o odbornom riadiacom pracovníkovi,
v rozsahu profesijný životopis, kópia dokladu o úspešnom ukončení stredoškolského štúdia a
vysokoškolského vzdelania v odbore záhradníctvo, alebo záhradná a krajinná architektúra.) Je uvedená
podmienka účasti relevantná pre tento prípad?
5./ § 34 ods. 1. písm. j) údajmi o
strojovom, prevádzkovom alebo technickom vybavení, ktoré má uchádzač k dispozícií na poskytnutie
služby. Podmienka Uchádzač preukáže vlastné strojové a technické vybavenie na realizáciu celého
predmetu zákazky, zoznamom s uvedením typového označenia, ev.č. (ak takéto číslo má pridelené) a
kópiou technic
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).