Portál pre širokú právnickú aj neprávnickú verejnosť zaujímajúcu sa o verejné obstarávanie

Legislatíva

Metodické usmernenie ÚVO č. 16076-2020, elektronická aukcia v reverznej verejnej súťaži, elektronická aukcia v superreverznej verejnej súťaži, forma predkladania bankovej záruky

Kategória: Metodické usmernenia Autor/i: Úrad pre verejné obstarávanie

16076-5000/2020
Metodické usmernenie
Úradu pre verejné obstarávanie
Bratislava: 15.12.2020
Elektronickou poštou zo dňa 18.11.2020 ste sa obrátili na Úrad pre verejné obstarávanie (ďalej len „úrad“) so žiadosťou o usmernenie k aplikácii zákona č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o verejnom obstarávaní“).
Skutkový stav žiadosti, cit.:
„V prípade, ak verejný obstarávateľ realizuje nadlimitnú verejnú súťaž s využitím elektronickej aukcie, môže súťaž realizovať ako reverznú verejnú súťaž?
V prípade, ak áno, je možné realizovať aj super reverznú nadlimitnú verejnú súťaž s využitím elektronickej aukcie podľa § 66 ods. 7 druhá veta zákona o verejnom obstarávaní?
Je podľa názoru Úradu úplne úvodné vyhodnotenie ponúk (pri elektronickej aukcii § 54 ods. 2) aj vyhodnotenie splnenia podmienky účasti uchádzača, ktorý predložil na splnenie podmienok účasti JED? V prípade, ak áno nie je podľa názoru úradu diskriminačné ak jeden uchádzač na splnenie podmienok účasti predloží JED a druhý doklady. Je možné u oboch uchádzačov konštatovať, že splnili podmienky účasti a úplné úvodné vyhodnotenie ponúk prebehlo v súlade s ustanoveniami zákona o verejnom" obstarávaní? V prípade ak, nie čo Úrad rozumie pod úplným úvodným vyhodnotením ponúk?
Zo znenia ustanovenia § 66 ods. 7 máme zato, že reverznú verejnú súťaž (nie však superreverznú) je možné použiť aj v prípade, ak sa verejný obstarávateľ rozhodne využiť elektronickú aukciu, je naše konštatovanie podľa Úradu správne?
Je teda možné za úplné úvodné vyhodnotenie ponúk považovať aj vyhodnotenie splnenia podmienok účasti uchádzača, ktorý predložil JED? V prípade, ak áno, a takýto uchádzač bude úspešný v elektronickej aukcii a následne ho verejný obstarávateľ požiada o nahradenie JEDU dokladmi a pri vyhodnotení splnenia podmienok účasti zistí, že uchádzač podmienky nespĺňa a vylúči ho, môže verejný obstarávateľ postúpiť na druhého uchádzača v poradí a určiť ho ako úspešného (ak splnil podmienky účasti a požiadavky na predmet zákazky?
2. Predkladanie ponúk
Ak by verejný obstarávateľ realizoval nadlimitnú verejnú súťaž cez informačný systém EVO, v ktorej požaduje zloženie zábezpeky a v súťažných podkladoch uvedie, že v prípade, ak uchádzač zloženie zábezpeky preukáže predložením bankovej záruky alebo poistením záruky je potrebné aby verejnému obstarávateľovi predložil aj originál bankovej záruky/poistenia záruky. Ak banka/poisťovňa nevydáva elektronický originál dokladu verejný obstarávateľ požaduje aby uchádzač v lehote na predkladanie ponúk doručiť originál do podateľne ako listinu, pričom však scan dokladu uchádzač musí predložiť v ponuke prostredníctvom IS EVO.
Je v takomto prípade možné aby verejný obstarávateľ stanovil lehotu na predkladanie ponúk podľa § 66 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní - teda 30 dní odo dňa odoslania oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania alebo je Úrad n
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálne zmeny v legislatíve

Zmena nastala

24/2006 Z.z.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  

254/1998 Z.z.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  

369/1990 Zb.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  

455/1991 Zb.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  

138/1992 Zb.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  


Archív zmien v legislatíve