Portál pre širokú právnickú aj neprávnickú verejnosť zaujímajúcu sa o verejné obstarávanie

Legislatíva

Metodické usmernenie ÚVO č. 4816-2020, možnosť opakovania elektronickej aukcie v prípade zistenia porušení zákona, podiel subdodávateľov na plnení zákazky, podiel subdodávok ako kritérium na vyhodnotenie ponúk, mimoriadne nízka ponuka, kritérium - ...

Kategória: Metodické usmernenia Autor/i: Úrad pre verejné obstarávanie

4816-5000/2020
Metodické usmernenie
Úradu pre verejné obstarávanie
Bratislava: 25.3.2020
Elektronickou poštou z 24.2.2020 ste sa na nás obrátili so žiadosťou o poskytnutie metodického usmernenia k zákonu č. 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o verejnom obstarávaní“).
V žiadosti o poskytnutie metodického usmernenia sa pýtate:
1) Ako má verejný obstarávateľ postupovať v prípade, ak vo verejnom obstarávaní zrealizoval elektronickú aukciu bez technických pochybení, oznámil výsledok elektronickej aukcie vrátane zoznamu uchádzačov spolu s ich návrhmi na plnenie kritérií na vyhodnotenie ponúk a následne zistil pochybenia vo vyhodnotení ponúk a splnení podmienok účasti, ktoré uskutočnil pred elektronickou akciou. Ďalej sa pýtate, či je vzhľadom na vyššie uvedené možné zopakovanie elektronickej aukcie alebo je potrebné celé verejné obstarávanie zrušiť a vyhlásiť ho opäť?
2) Akým spôsobom sa aplikuje podmienka účasti podľa § 34 ods. 1 písm. l) zákona o verejnom obstarávaní, či môže verejný obstarávateľ vyžadovať, aby podiel plnenia zo zmluvy, ktorý má uchádzač v úmysle zabezpečiť subdodávateľom, nepresiahol verejným obstarávateľom stanovený podiel (napr. 30%), alebo sa daná podmienka účasti aplikuje len tak, že uchádzač vo svojej ponuke uvedie podiel zákazky, ktorý má v úmysle zabezpečiť subdodávateľom?
3) Ako sa má aplikovať § 38 ods. 4 zákona o verejnom obstarávaní? Pokiaľ verejný obstarávateľ v zmysle § 38 ods. 4 zákona o verejnom obstarávaní môže požadovať, aby priamo uchádzač alebo člen skupiny dodávateľov určité podstatné úlohy vykonal sám, nie je tým nepriamo obmedzená možnosť použitia subdodávateľov?
4) Je možné, aby jedným z kritérií ekonomicky najvýhodnejšej ponuky bol podiel plnenia zo zmluvy zabezpečený subdodávateľom tak, že uchádzač, ktorý má v úmysle zadať najmenší podiel plnenia zo zmluvy subdodávateľom by v rámci tohto kritéria získal najvyšší počet bodov a ostatní uchádzači by získali pomerný počet bodov?
5) Je v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní, ak by verejný obstarávateľ za účelom určenia ekonomicky najvýhodnejšej ponuky stanovil, že úspešným uchádzačom sa stane ponuka uchádzača, ktorá sa po vyhodnotení kritéria najnižšej ceny umiestni na druhom mieste v poradí?
6) S poukazom na znenie § 53 ods. 3 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní sa pýtate, ktoré ponuky sú ostatné ponuky v prípade, ak verejný obstarávateľ hodnotí prvé tri ponuky v poradí z desiatich doručených ponúk? Pri vyhodnotení, či je cena plnenia o viac ako 15% nižšia ako ostatné ponuky, sa zohľadňujú len tieto tri ponuky, ktoré verejný obstarávateľ vyhodnotil, alebo všetky doručené ponuky?
7) Ako má verejný obstarávateľ postupovať v prípade, ak poskytnutie referenčnej služby trvalo dva mesiace, ale do obdobia stanovených troch rokov spadá len jeden mesiac z tohto dvojmesačného obdobia? (napr. tri roky od vyhlásenia verejné
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálne zmeny v legislatíve

Zmena nastala

42/1994 Z.z.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  

302/2001 Z.z.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  

455/1991 Zb.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  

138/1992 Zb.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  

452/2021 Z.z.

Novelizovaný: 1. 4. 2024  


Archív zmien v legislatíve