xxxxxx
xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx
xxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx
x xxxxxxx xxxxxxxx
xxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xx xxxx xxedpokladané hodnoty viacerých zákaziek
spočítať a v nadväznosti na to uplatniť postup verejného obstarávania? Ide o jednu zo základných
otázok, s ktoxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xx xxxxxxxx xxxxxxx
xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxincípov delenia alebo spájania zákaziek
hrozí, že verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ sa dopustí porušenia pravidiel verejného
obstarávania, xx xxxx xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx
xxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxú z fondov Európskej únie.
Posúdiť hranicu medzi dovoleným a nedovoleným rozdelením predmetu zákazky je ťažká úloha a nie je
možné nikdy jednoznačne pxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx
x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxx xx xxxxx xxxxxx xxxxxxx xxx xxxxx xxx xákazky alebo zákaziek,
ktoré verejní obstarávatelia alebo obstarávatelia zadávajú.
Cieľom tohto všeobecného metodického usmernenia je predstavxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxx
xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxa toho, čo má byť predmetom plnenia. Obsahom tohto materiálu je aj posúdenie
prípadov identických alebo totožných postupov zadávania zákaziek, ktoré xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx
xxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx
xxxxxxxx xxxxxx xxxxx
xxxxx xxxxxxxxxxxx rozdelenia zákaziek vychádza z čl. 5 ods. 3 Smernice Európskeho parlamentu a
Rady 2014/24/EÚ z 26. februára 2014 o verejnom obstarávaní a o zrušení smerxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx
xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xx
xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxtarávanie z rozsahu pôsobnosti tejto smernice. Obstarávanie sa nesmie
rozdeliť tak, aby to bránilo jeho zahrnutiu do rozsahu pôsobnosti tejto smernixx x xxxxxxxx
xxxxxxxxx xxx xx xx xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx
xxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xx x xxx xx xxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx5/EÚ, obdobne
taktiež v čl. 8 ods. 4 koncesnej smernice 2014/23/EÚ.
Podľa § 6 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní
predpokladaná hodnota zákazky sa urxxxx xxx xxxx xxx xxxx x xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx
xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxrávateľ určia
predpokladanú hodnotu zákazky na základe údajov a informácií o zákazkách na rovnaký alebo
porovnateľný predmet zákazky. Ak nemá verejnx xxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxx
xxxx x xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx x
xxxadovaným plnením, prípravnou trhovou konzultáciou, použitím systému sledovania vývoja cien podľa
§ 13 ods. 2 písm. d) alebo na základe údajov
získanxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx x xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx
x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxužitého ako výzva na súťaž na uverejnenie; ak
sa uverejnenie takého oznámenia nevyžaduje, predpokladaná hodnota je platná v čase začatia postupu
zadáxxxxx xxxxxxxx
xxxxx x x xxxx x xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx
xx xxx x xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxx xxxxx x xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxlne
opakuje, alebo obnovuje v dohodnutej lehote, predpokladaná hodnota zákazky sa určí z
a) celkových skutočných nákladov rovnakého alebo porovnatxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxx
xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxx x xxxxxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x
xxxxxxxxx zmeny v množstve alebo v hodnote v nasledujúcich 12 mesiacoch, alebo
b) celkovej predpokladanej hodnoty tovaru alebo služieb obstarávaných v priebexx xx xxxxxxxx xx
xxxxx xxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xx xxxxxx xxx xx xxxxxxxxx
xxxxx x x xxxx xx xxxxxx x xxxxxxxx
xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxesiu alebo súťaž návrhov nemožno rozdeliť ani zvoliť spôsob určenia
jej predpokladanej hodnoty, ak by výsledkom tohto postupu bolo
a) zníženie predpxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxx
xx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxx
xx xxxxxxxx xx podaniu námietok podľa § 170 ods.
7.
Podľa § 28 ods. 1 zákona o verejnom
obstarávaní verejný obstarávateľ a obstarávateľ môžu rozdeliť zákazku alebo kxxxxxxx xx
xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx x xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxx
xx xxxxx xxxxx x xxxxxxxx x xxxxxxxx xxčia veľkosť a predmet takýchto častí a uvedú, či ponuky možno
predložiť na jednu časť, niekoľko častí alebo všetky časti.
Podľa § 28 ods. 2 zákona o verejxxx
xxxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxx
x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxných podkladoch; táto povinnosť sa nevzťahuje na
zadávanie koncesie.
Téma delenia zákaziek je v zásade úzko spojená so stanovením opisu predmetu zákxxxx x xxxxxxxx
xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx
xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxtupu zadávania zákazky. Pravidlá výpočtu predpokladanej hodnoty
zákazky upravuje ustanovenie § 6 zákona o verejnom
obstarávaní, pričom príslušné zxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx
x x xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxx xxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx x xxelému zníženiu hodnoty zákazky za účelom
vyhnutia sa príslušným finančným limitom a s tým spojeným postupom v