Vyhľadávanie v aktualitách
Aktuality
Špecifiká verejného obstarávania IT služieb - webinár
Kategória: Aktuality Autor/i: GrantExpert
Cieľom webinára je priblížiť účastníkom osobitosti procesu obstarávania IT služieb a identifikovať najčastejšie chyby v danom procese. Vďaka webináru si spravíte aj prehľad o nových kompetenciách ÚVO a oprávneniach prijímateľov spojených s novými kompetenciami ÚVO.
O webinári:
Na tomto webinári identifikujeme hlavné špecifiká obstarávania IT služieb a ich vplyv na proces verejného obstarávania, najmä so zameraním na úpravu práv duševného vlastníctva a Vendor Lock-In. Pozrieme sa tiež bližšie na opis kompetencií ÚVO v zmysle zákona č. 121/2022 Z. z.
Spolu s rozvojom digitalizácie a inovácií je spojená aj zvýšená potreba obstarávania IT služieb.
IT služby na rozdiel od iných bežných komodít majú svoje špecifiká, ktoré ovplyvňujú proces obstarávania, prípadne aj samotné plnenie zmluvy. Osobitným problémom je situácia Vendor Lock-In kedy je obstarávateľ limitovaný pri obstarávaní nových IT služieb existujúcimi výhradnými právami existujúceho dodávateľa, tzv. „zamknutie“ existujúceho dodávateľa u konkrétneho obstarávateľa a výhradnosť jeho postavenia pri poskytovaní služieb.
V novom programovom období (2021 – 2027) začína ÚVO plniť úlohy orgánu priamo zapojeného do implementačného procesu projektov, s čím sú spojené aj nové úlohy a oprávnenia ÚVO. Zmyslom seminára je poskytnúť prehľad o nových kompetenciách ÚVO a porovnať ich s predchádzajúcou právnou úpravou za účelom zvýraznenia týchto zmien.
Z webinára bude k dispozícii kompletný videozáznam.
Hlavné témy:
- Základné rozdiely IT služieb od ostatných predmetom zákazky
- Predmet zákazky, jeho definovanie
- IT služby a duševné vlastníctvo
- Vendor lock-in a čo s ním
- Základný opis kompetencií ÚVO
- Priblíženie jednotlivých procesov súvisiacich s novými úlohami ÚVO
- Oprávnenia žiadateľov/prijímateľov
- Kontrola prijímateľov
- Súvisiace predpisy a vzťahy
Lektor:
JUDr. Milan Žoldoš – senior advokát v advokátskej kancelárii Bukovinský & Chlipala, s.r.o. Od roku 2002 sa venuje problematike poskytovaniu pomoci z fondov EÚ, v minulosti pracoval na Ministerstve financií SR ako právnik a certifikátor. Právne služby v danej oblasti poskytoval ako štátnym orgánom a iným verejným orgánom tak aj súkromnému sektoru. Špecializuje sa na oblasť pomoci a podpory z fondov EÚ a verejné obstarávanie.
Termín konania:
- 16. 2. 2023
- 9:00 h – 13:00 h
- online
Cena:
79 € s DPH
VIAC INFORMÁCIÍ o webinári nájdete TU.
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.
Archív článkov
Aktuality
Týždenná správa ÚVO: Analýza výstupov za 40. týždeň
Úrad pre verejné obstarávanie
Týždenný prehľad aktivít ÚVO – 39. týždeň
Úrad pre verejné obstarávanie
Využívanie obstarávania na formovanie zelených trhov – medzinárodný C40 Knowledge Hub
Úrad pre verejné obstarávanie
Týždenný prehľad aktivít ÚVO – 38. týždeň
Úrad pre verejné obstarávanie
Prvá veľká inventúra eurofondov v území
Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie