Portál pre širokú právnickú aj neprávnickú verejnosť zaujímajúcu sa o verejné obstarávanie

Online časopis

Do diskusie

Dátum:

Do diskusie
JUDr.
Juraj
Tkáč
S uvedeným záverom vyjadreným v článku (Spôsoby preukazovania podmienok účasti podľa zákona o verejnom obstarávaní) v súvislosti s tým, že nie je súladné, aby uchádzač po tom, čo po predložení dokladu, ktorý sa ukázal ako nespôsobilý na splnenie podmienky účasti, odkázal na generálne čestné vyhlásenie, bolo možné tohto uchádzača vylúčiť, si dovolíme nesúhlasiť.
Zo strany (verejných) obstarávateľov, ale často aj zo strany riadiacich orgánov, ako aj Úradu je prehliadaná hlavná myšlienka verejného obstarávania. Nemá ísť o proces pre proces, kde zamestnáme desiatky úradníkov, ktorí najprv pripravujú súťažné podmienky, potom ďalší na strane uchádzačov robia ponuky. Následne je tu veľa úradníkov kontrolujúcich proces verejného obstarávania a ďalší kontrolujúci kontrolórov, pričom nad nimi sú ďalší kontrolóri. Vo svojej podstate ide o priemysel, ktorý nič nevyrába (teda okrem stohov papiera). V záplave kontrol sa nám pomaly stráca základný účel verejného obstarávania, a to aby verejné prostriedky boli aj skutočne vynaložené na zmysluplný projekt a nie na projekt, ktorý je papierovo dokonalý, ale vo svojej podstate by si nikto ani nevšimol, či bol projekt skutočne aj zrealizovaný, alebo VO-čko bolo zrušené a projekt sa nerealizoval.
Práve v kontexte predchádzajú
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.