Portál pre širokú právnickú aj neprávnickú verejnosť zaujímajúcu sa o verejné obstarávanie

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Rozsudok


K dokladu preukazujúcemu oprávnenie podpisovať námietky

Neprimeraný formalizmus pri posudzovaní pro­cesných úkonov účastníkov konania a prílišný tlak na dopĺňanie takých náležitostí do proces­ných úkonov, ktoré nemajú základný význam pre ochranu zákonnosti, nie sú v súlade s ústavnými princípmi spravod...

K pojmu "významné alebo pretrvávajúce nedostatky pri plnení niektorej zásadnej požiadavky predchádzajúcej verejnej zákazky"

Článok 57 ods. 4 písm. g) smernice Európskeho parlamentu a Rady 2014/24/EÚ z 26. februára 2014 o verejnom obstarávaní a o zrušení smernice 2004/18/ES (ďalej aj "smernica 24/14/EÚ") sa má vykladať v tom zmysle, že využitie subdodávateľa pre časť pr...

K pojmu verejnoprávna inštitúcia

Subjekt poverený úlohami verejnej povahy, ktoré sú taxatívne definované vnútroštátnym právom, možno považovať za subjekt, ktorý bol zriadený na osobitný účel plnenia potrieb všeobecného záujmu, ktoré nemajú priemyselný alebo obchodný charakter v z...

K problematike rozšírenia rámcovej dohody na iných verejných obstarávateľov

Článok 1 ods. 5 a čl. 32 ods. 2 štvrtý pododsek smernice Európskeho parlamentu a Rady 2004/18/ES z 31. marca 2004 o koordinácii postupov zadávania verejných zákaziek na práce, verejných zákaziek na dodávku tovaru a verejných zákaziek na služby (ďa...

K zadávaniu in-house zákaziek

Situácia, o akú ide vo veci samej, v ktorej verejný obstarávateľ zadal verejnú zákazku právnickej osobe, nad ktorou vykonáva kontrolu podobnú kontrole, akú vykonáva nad svojimi organizačnými zložkami, v rámci konania, ktoré sa začalo v čase, kedy ...

Konflikt verejnej zákazky a in-house zákazky

Pojem "in-house zákazka" nie je pojmom legálnym, ale vyplynul z judikatúry Súdneho dvora EÚ [napr. rozsudok Súdneho dvora EÚ z 8. mája 2014 vo veci C-15/13, Datenlotsen Informationssysteme, bod 8, v ktorom Súdny dvor EÚ používa názov "Uzavretie ve...

Námietky proti inému úkonu verejného obstarávateľa

Ohliadka miesta realizácie zákazky, uskutočnená za prítomnosti navrhovateľa, je úkonom verejného obstarávateľa v zmysle § 138 ods. 2 písm. g) zákona č. 25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní v znení neskorších predpisov (ďalej aj "zákon o verejnom ob...

Nemožnosť žiadať o náhradu škody za bežné vylúčenie zo súťaže

Z rozsudku Krajského súdu v Bratislave z 20. marca 2018, sp. zn. 5 Co 591/2015, vyplýva, že hospodársky subjekt, ktorý bol vylúčený zo súťaže, sa nemôže domáhať náhrady škody, keďže v takomto prípade ešte neexistuje skutočná preukázaná príčinná sú...

Nezákonné rozdelenie predmetu zákazky

O rozdelenie zákazky podľa ustanovenia § 6 ods. 16 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ,,zákon č. 343/2015 Z. z.“) ide v prípade, že verejný obstarávateľ a...

Preklúzia práva na začatie konania z úradnej povinnosti

Odôvodnenia 25 a 27 smernice Európskeho parlamentu a Rady 2007/66/ES z 11. decembra 2007, ktorou sa menia a dopĺňajú smernice Rady 89/665/EHS a 92/13/EHS, pokiaľ ide o zvýšenie účinnosti postupov preskúmania v oblasti zadávania verejných zákaziek ...

Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.