Portál pre širokú právnickú aj neprávnickú verejnosť zaujímajúcu sa o verejné obstarávanie

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo zákazka


Zmeny v zverejňovaní zákaziek s nízkou hodnotou na partnerskej dohode od 01.11.2020

Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR (do 30. 6. 2020 Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu) ako Centrálny koordinačný orgán vydáva dňa 30. 10. 2020 Metodický pokyn k zadávaniu zákaziek s nízkou hodn...

Kritériá posúdenia (ne)dovoleného rozdelenia zákazky

Verejní obstarávatelia a obstarávatelia sa pri zadávaní zákaziek vo verejnom obstarávaní často v praxi schyľujú k rozdeleniu zákaziek. Dôvody verejných obstarávateľov, na základe ktorých pristúpia k rozdeleniu danej zákazky, sú rôzne, avšak podľa ...

Štatistika o verejnom obstarávaní za rok 2019

Úrad pre verejné obstarávanie už desať rokov na svojej webovej stránke zverejňuje štatistiku verejných obstarávaní.  Tento článok sa bude venovať najmä aktuálnym dátam za rok 2019 a v niektorých prípadoch porovná údaje za posledné tri roky, kedy u...

Stanovenie predpokladanej hodnoty zákazky - základný determinant úspešnosti procesu verejného obstarávania

Tento príspevok poukazuje na dôležitosť správneho stanovenia predpokladanej hodnoty zákazky, ktorá predovšetkým determinuje možnosti voľby postupu verejného obstarávania zákazky, identifikuje priame právne aj faktické dôsledky tohto inštitútu pre ...

Aktuálne novinky v eurofondovom verejnom obstarávaní platné od konca apríla 2020

Metodické pravidlá pre oblasť eurofondového verejného obstarávania v programovom období 2014 – 2020 sa na centrálnej úrovni aktualizujú ku koncu apríla a ku koncu októbra. Do 30 pracovných dní od ich účinnosti sú riadiace orgány zodpovedné za oper...

Zvýhodnenie zadávania verejných zákaziek na úkor in-house zmlúv

Článok 12 ods. 3 smernice 2014/24/EÚ sa má vykladať v tom zmysle, že nebráni vnútroštátnej právnej úprave, ktorá podmieňuje uzavretie internej operácie, nazývanej tiež "zmluva in-house", nemožnosťou zadať verejnú zákazku a v každom prípade tým, že...

Je možné vylúčiť /nepripustiť mimoriadne nízku ponuku už v rámci prieskumu na predpokladanú hodnotu zákazky?

V príspevku rozoberáme situáciu, keď verejný obstarávateľ stanovuje predpokladanú hodnotu zákazky (ďalej len „PHZ“) prieskumom trhu a v rámci indikatívnych cenových ponúk obdrží jednu z ponúk, ktorá v porovnaní s ostatnými ponukami vykazuje znaky ...

(Ne)dovolené rozdelenie zákaziek

Mohli byť niektoré zákazky vyhlásené samostatne alebo mali byť vyhlásené spoločne v rámci jedného postupu verejného obstarávania? To je jedna z mnohých základných otázok, ktoré si kladú verejní obstarávatelia, ktorí sa chcú vyhnúť zisteniam k nedo...

Konflikt verejnej zákazky a in-house zákazky

Pojem "in-house zákazka" nie je pojmom legálnym, ale vyplynul z judikatúry Súdneho dvora EÚ [napr. rozsudok Súdneho dvora EÚ z 8. mája 2014 vo veci C-15/13, Datenlotsen Informationssysteme, bod 8, v ktorom Súdny dvor EÚ používa názov "Uzavretie ve...

K pojmu "významné alebo pretrvávajúce nedostatky pri plnení niektorej zásadnej požiadavky predchádzajúcej verejnej zákazky"

Článok 57 ods. 4 písm. g) smernice Európskeho parlamentu a Rady 2014/24/EÚ z 26. februára 2014 o verejnom obstarávaní a o zrušení smernice 2004/18/ES (ďalej aj "smernica 24/14/EÚ") sa má vykladať v tom zmysle, že využitie subdodávateľa pre časť pr...

Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.